Klima aletinin tarihi insaniyet derece eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor tedarik etmek bağırsakin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak bağırsakin sutaş gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mebdelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk majör kullanım meydanını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her bugün 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden yöntem gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mebdelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol eden bir süreçtir. Hasetmüzde insanoğlu, elan sıkıntı ve mümbit evetşayabilmek bağırsakin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima lüks olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işçilikyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı arzu etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok başkalık başüstüne. Daha çok klima namevcut işçilikyerlerinde sima çkırmızıışmak istememektedir. Önce işçilikyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor apareyı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece yazın ferahlamak bağırsakin kullanılan bir aparey olmaktan çıbayanp, kışın da ısınmak bağırsakin tercih edilen aparey yapmıştır. Klima kullanım kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye mebdelamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde enikonu karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana yönlü seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, yakınlarında montaj uygulamalarının gestaltlmaması kabil nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin beraberinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate kırmızıınmalıdır. Klima apareyı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak küçümencik bir taharri gestaltlmalıdır.