Logo nedir? Lafız mazmunı olarak hakikat hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak medarımaişetletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda kelime mazmunının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan nüfus veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çallıkışmasını yapacak nüfus veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çallıkışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler karınin elan çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde faaliyet gösteren medarımaişetletmelerin umumiyetle logoları bölümü temaşa eder. Fakat ansızın fazla bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çallıkışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayan medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, emeksiz anlaşılır, geçekırlanması emeksiz, olabilir evetğunca az sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çyeksan baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine uygun olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıdizi icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit dahi rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu malumat çok önemlidir.