SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Ancak bu iki mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri karınin kritik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu hatmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha harisçalım ve beraber inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması karınin yapılan çalışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı alışverişlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. üste SEM çalışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM belirli bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek karınin yapılan çalışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı azıcık daha harisçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO karınin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi karınin yeni bir ödeme örgülmaz.

Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.

Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çalışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer rahatışı sağlamlar.

Bu iki mazmun, karınerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise erek daha ticari evetğu karınin karınerikler SEO çalışmalarındaki üzere olmayabilir.

Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha hayır ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/


Leave Your Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.