Geleneksel olarak demografik bilgilere için binalmaktadır ancak internet içinde müşterilerinizi tam olarak saptamak için Google Analitik platformunun site analizleri için sunmuş olduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi eşya ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da site izleme kimliğini sitenize koymak yerinde olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, ekol, hasılat ve rabıta alanları üzere değdavranışkenleri tespit edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Farklılaştırabilirsiniz
Müşterileri değişiklaştırma, onların davranışletmeniz için farklı değerlere malik olması ve farklı ihtiyaçlarının bulunmasından kaynaklanan bir zorunluluktur. En zikıymet olan müşterilerden tevessül etmek suretiyle, bir sıralamada mevcut olmak, çabaların en çok kazanım sağlamlayacağı kesime yöneltilmesine olanak sağlamlar. Böylelikle müşterinin değerine ve gereksinimlerine odaklanacak pres davranışını web sitenizde sağlamak güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin sağlamlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki iş, üzerinde durulması gereken en önemli konudur. En yüce etkinliği, uygun maliyette yapma zorunluluğu bir şirket için kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web site teriminin jüpiter merkezli son yıllarda yasevimliığı mübadele hakikaten inanılmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel süreç olarak bakıldığında 1990’li yılların “ne bulursam onu allıkırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Arz ekonomisinin ön planda evetğu bu dönemlerde web sitelerinde arz alan ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, müstehlik tercihlerinin gelişememiş plana atılmasına yer hazırlıyordu. Arkası sıra 2000’li yıllar geldi, web sitelerindeki ürün ve iş çeşitliliği artmaya esasladı. Bu noktada müşterilerin umumi eğilimi “neyi alabilirsem onu sözım” biçiminde değdavranışti. 2010’larda web sitelerindeki modern anlamdaki vürutmelerle baş başa çıktı “ne istersem onu allıkırım” dönemi esasladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç üs sınır kebir rol oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği inanılmaz şekilde arttı ve müşterilerin yeğleme mümkünlıkları çoğaldı.
▬ Bilim ve muhabere teknolojilerini etkin kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok zahmetsiz erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik binalar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından tevzi kanalına entrika iş proseslerini değdavranıştirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan erişim olabilir evet.